Assalammualaikum...

Tuesday, October 27, 2009

SELAMAT DATANG MUSIM FINAL EXAM...


Musim final exam dah tiba..semua pelajar yang bakal menduduki peperiksaan sibuk membuat persiapan. Ana pun begitu juga, ulangkaji tu perkara wajib bagi setiap pelajar sebelum melangkah kaki menuju medan perjuangan...Masa itu la yang akan menentukan tahap usaha kita dan selebihnya kita bertawakkal pada Allah...



Dan yang paling penting, restu mak sebelum menduduki peperiksaan..sebab doa ibu itulah doa yang paling mujarab. Sebelum tiba musim final exam lagi, ana sudah berpesan pada mak.."Mak,angah dah nak final ni..mak watla pape yang patut ek..."hehe...mak pelik "kenapa mak pula yang kena wat sesuatu?".."maksud angah, mak wat la solat hajat ke..doakan tuk angah.."..hehe...sama2 ketawa.


Ibulah yang paling penting sekali dalam hidup, tanpa ibu tak lahirlah ana ke dunia.

Tanpa ibu, ana tak kan kenal erti hidup sebenar..terima kasih ibu...Kau lah RATU HATIKU...

Moga ALLAH sentiasa memberkati, melindungi ibu, menyayangi ibu seperti mana ibu menyayangiku...:). Bila nak exam ni, terbayang2 harapan n kata2 semangat dari ibu..jadi, usaha pun jadi lebih bila malas belajar..

Begitu juga bagi yang telah tiada ibu...doa n harapan ibu tetap bersemadi dalam jiwa dan diri..Ibu pergi tak bermakna doa dan harapan dia pun turut pergi...Pasti terdetik di hati kenapa ibu pergi tanpa sempat melihat anaknya mengenggam segulung ijazah.Tapi itulah kuasa tuhan.
Boleh jadi kamu membenci sesuatu, tapi ia baik bagi ALLAH,
Boleh jadi kamu menyukai sesuatu, tapi ia tidak baik bagi ALLAH...Sesungguhnya DIA MAHA MENGETAHUI segala isi alam...MAHA SUCI ALLAH...:)



No comments:

Post a Comment